Eyvah! Sütüm Mü Azalıyor?

10:19




Nerede o dolgun, süt akıtan memeler? Nereye gitti bu sütler? Birinden emerken diğerinden gürül gürül akanlar neredeler? 


Genel olarak 3 ay civarında yaşanan süt azalması durumu aslında süt üretiminin regüle olmasından kaynaklanıyormuş. Yani memeler diyor ki bu bebek bu kadar sütle doyuyor artık fazlasını üretme. (Anne olunca değil çok fena telaşlanıp araştırınca anladım). Ve buna bağlı olarak çok fazla annenin bu sebeple ay memelerde süt kalmadı deyip mamaya başladığını da gördüm. İnsan başına gelmeden bilemiyormuş demek ki.



Bebeklerin genel gelişim süreçlerinin değerlendirilirken bir çok alana bakılması gerektiğine inananlardanım. Tek önemli kriterin kilo almak olmadığının da farkındayım ANCAK; Masal'ın 3 aylık kontrolünde kilo alımı günlük 10 gram ve altına kadar düşünce beni aldı bir umutsuzluk. A-ha dedim işte şimdi "Sütün yetiyor mu?" sorularına verecek cevabım yok :) Şaka bir yana Masal'ın gelişimi gayet iyi gidiyordu ama neden kilo alımı bu denli düşmüştü? Bir yandan Masal'ın hareketlenmesi, diğer yandan Masal'a o zamanlar tek başıma bakıyorken kendime yetememem, diğer yandan da işe dönme telaşı derken bir şeyler ters gidiyordu ve sütümün kalitesi de miktarı da düşmüştü. Mamaya başlamak dünyanın sonu değil ama önce elimden geleni yaptığıma inanmak istiyordum. 

Peki gerçekten neler yaptım?

  • Her emzirmeden sonra az da olsa sağdım, memelere dedim ki daha fazla üretmeniz lazım. 
  • Masal'ın emme aralıklarını 2.5 ile 3 saate çıkarttım. (Bunu 3 aydan sonra öneriyorlar - ilk 3 ay her an, her gık dediğinde verebilirsiniz) Bunun amacı memelerin yeniden dolmasını sağlamak ve beslenme aralarını artık yavaş yavaş rutine bağlamak.
  • Gün içerisinde sık sık ten tene teması artırdım.
  • Beslenmeme lohusalığımdaki gibi dikkat etmeye başladım. Tatlı çekiyordu canım çok fazla yine yedim ama azaltmaya çalıştım (hurma bunun için çok güzel bir alternatif), proteini ve suyu artırdım. SU cidden çok önemli hayatımda gün litreyi aşamamış olan ben 3 litrelere çıkabildim.
  • Geceleri Masal zaten emmeye bir kaç sefer kalkıyor ama oldu ki kalkmadı o zaman da kendim sağdım. (Masal uyanmadığında meme almıyor hiç bir şekilde o yüzden uyku emzirmesi yapamadım eğer uykuda alıyorsa bebeğinizi de direk emzirebilirsiniz - gece emmesi kilo alımında çok önemli)
  • Doğum sonrası çoğu depo sıfırlandığı için vücudumun da direnci düşmeye başladığından vitamin takviyesine başladım mecburen. (Sütümün kalitesini artırdığına inanıyorum.)
  • Doktorunuzdan bebeğinizin öğünlerinin min. ve max. doyma aralıklarını öğrenebilirsiniz bu siz işe başlayınca ya da bebeğinize sağılmış süt verdiğinizde bebeğinizin doyma aralığını verecektir. Çünkü sağmadan 70 ml süt geldi bu yeter derseniz bebeğiniz aç kalacaktır.
  • Belki de en önemlisi yeniden sütün çoğalabileceğine inandım!
Sonuç olarak 1 aylık kampın ardından; 4. Ay kontrolüne gittiğimizde Masal'ın günlük kilo alımı ortalama 18'e çıkınca yaptıklarımın boşa gitmediğini anladım. 

4. Ay kontrolünde konuştuklarımızdan ve de son zamanlarda okuduğum kaynaklardan da yararlanacak çok kişi olacağı inancındayım o yüzden onları da buraya ekliyorum. Instagram'dan çok fazla yorumda doktorum bize bunları hiç söylemiyor serzenişi geliyor. Şunu belirtmeliyim ki ben doktorumuza çok fazla soruyla gidiyorum siz de aklınıza takılan her şeyi sorun.

  • Kucakta destekle oturmaya başlayabilir, 
  • Ellerinden tutup kaldırma, yatırma, sağa sola döndürme egzersizleri yapılabilir, 
  • Uyku düzeninde değişiklikler olabilir (4 ay uyku gerilemesi) 
  • Karın üstü zamanlara artık önem verilmeli, yattığı zaman da yüzüstü, ilgisini çeken bir oyuncakla sağa sola yukarı hatta geriye bakması sağlanmalı,
  • Dönme riskinden ötürü çok yüksekte yalnız bırakılmamalı, 
  • Gün içinde artık öğün araları 2.5 saatten aza inmemesi gerekir, gece öğünlerinin de 2 ve 3 sefer normal kabul edilir, 
  • Sohbet ve bol göz temasına devam edilmeli, 
  • Sohbet esnasında bol bol gülümsemek ve artık nesneleri anlatmak önemli, 
  • Tercihen demir takviyesine başlanabilir 6 aya kadar yolu varmış başlangıç için (bu konu çok tartışmalı) 
  • Konaklar için hemşire hanımdan öğrendik karbonat ve zeytinyağı ile 10 dakika bekletilip sık tarakla taranmalıymış
4. aydan haberler şimdilik bu kadar. Daha önceden yazdığım EMZİRİN GİTSİN yazısı da burada :) 

You Might Also Like

0 yorum

Blogger tarafından desteklenmektedir.