Bebekten Sonra İşe Dönmek

21:39

Her zaman hayalimde; bebeğim 1 yaşına gelene kadar bakmak vardı ancak bazen evdeki hesap maalesef çarşıya uymuyor. Sonuç olarak ben de Masal daha 4 aylık olmadan işe geri dönmek durumunda kaldım. Ben mesleğimi ve danışanlarımı çok seven bir insanım onu bir kenara bırakıyorum ama gerçekten Masal'ı bırakıp dönme fikri işe başlayana kadar bana çok zor geldi. Hamileliğin son zamanları, doğum nasıl olacak, ay dünyaya geldi, gazı, uykusu, emzirmesi derken, gün geliyor 16 haftalık izin hakkınız bile bitiyor (Üzgün hatta kırgın surat). Önünüzde de “resmi olarak” birkaç seçenek var; yarı zamanlı başlamak, ücretsiz izin hakkı, İŞE HİÇ BAŞLAMAMAK vs. Bunlarla birlikte gelen soru işaretleri; bebeğim yalnız kalacak, ben bebeğimden uzak kalacağım, işe dönmezsem yerim boş kalacak, maddi olarak zorlanacağız, bebeğe kim bakacak, sorular sorular.



Aslında bebekle 2. ayı doldurduktan sonra hala kafanızda bir şeyler net değilse; eşinizle oturup artılarıyla eksilerini yazarak bir karara varmanız gerekiyor ki hem kendinizi hem de iş yerinizi bu konuda aydınlatabilesiniz. Artık yazının bundan sonrası işe dönmeyi tercih edenler/seçenler/düşünenler için :)

Ne Gibi Hazırlıklar Yapmalısınız?

  • Şayet bebeğinizin uyku rutini var ise bu saatleri işe başlamadan 2-3 hafta öncesinde, evden çıkış ve geliş saatlerinize göre dengelemeye çalışın çünkü tam çıkarken ve geldiğinizde uyanık olursa emzirmeniz çok büyük avantajınız olacaktır.
  • Bakacak kişinin alışma süreci siz işe başladığınızda tamamlanmış olmalı, bebeğinizin uyku rutini, beslenme saatleri, oynaması gereken oyunlar, yapmamasını istedikleriniz (örneğin ayakta sallanmasını istemiyorum gibi) gibi durumları önceden konuşmuş ve hemfikir olmuş olmanız gerekiyor.
  • Bebeğinize mutlaka sakin bir sesle işe dönmeniz gerektiğini ama eve dönünce onu görmekten ne kadar mutlu olacağınızı her zaman söyleyin ve bunu kendinize de anlatın. Sakinliğiniz onun sakinliği olacaktır.
  • Her ne kadar sanki bir kaç gün işten ayrı kalmış gibi hissetseniz de en az 4 aydır uzak olduğunuzu unutmayın ve işe döndüğünüzde değişimleri çekinmeden hem işverenlerinize hem de iş arkadaşlarınıza sorun. Bu adaptasyon sürecinizin hızlanması açısından çok önemli.
  • Önerilerimden bir diğeri en azından ilk bir kaç gün giyeceğiniz kıyafetleriniz hazır olsun. Birincisi kilo olarak doğumdan önceki halinize hala dönememiş olabilirsiniz (bakınız ben), ikincisi zaten ilk hafta duygusal olarak karışık olacaksınız bir de "Ne Giysem?" derdiyle uğraşmayın. 
  • Kıyafet seçerken emzirebileceğiniz kıyafetler kriteriniz olmalı çünkü sağmada bir nevi emzirme olduğu için önden açılabilen ya da alttan kolay sıyırabildiğiniz üstleri tercih etmelisiniz.
  • Süt sağma işine çoktan alışmış olmalısınız ki kısıtlı sürelerde hemen sağma yapabilin. Bu yüzden ilk sağım yapacağınız yer iş yeriniz olmasın mutlaka evde deneme yapın.
  • Süt izninizi tek bir günde kullanmak bölünmemek ve tam bir günü bebeğinizle geçirmek açısından daha verimli olabilir bu seçeneğinizi değerlendirin.

Eve ne kadar süt bırakmalısınız?

Bunu bebeğinizin 3. ay kontrolünde doktorunuza sorabilirsiniz doktorunuz size bebeğinizin gelişimine uygun bir ortalama aralık verecektir. Örneğin; Masal’ın gelişimine göre doktorumuz bir öğünde minimum 90 maximum 120 mililitre süt içebileceğini söyledi. Bu yüzden de ben 2.5 saatlere bir denk gelecek şekilde toplamda 300 ml’lik süt bırakıyorum. Çünkü ben işteyken Masal'ın 3 defa beslenmesi gerekiyor.
İşimin yoğun olduğu günlerde sağmam bire düşse de çoğunlukla 2 defa sağmaya çalışıyorum ancak maalesef sütüm çok olmadığı için buzluktan 1 tane eklemem gerekiyor ya da Masal gece uykusuna geçtikten 1-2 saat sonra sağıyorum. Ancak bu süreç beni çok yıpratıyor çünkü ben o arada aslında uyumak istiyorum :( Bu yüzden ara sıra keşke daha fazla depo sütüm olsaydı da diyorum.

İş yerine neler götürmeniz gerekiyor?

Süt sağma makineniz, süt saklama poşetleriniz, biberonları yıkayıp kurutmanız için bir kap, temiz bir mendil/müslin. Unutmayın, süt sağdığınız odayı seçme şansınız olmayabilir, ellerinizin hijyeni bu süreç için yeterli emin olun. Çünkü arada sırada bunu kafasına çok takan ve sırf bu yüzden stres yaşayan anne çok, eğer içinize sinmiyorsa bir müslin alıp onun üzerine koyabilirsiniz malzemelerinizi.
Sağım yaparken bebeğinizin fotoğraflarına bakmak, onun kıyafetini yanınıza almak, onu emzirdiğiniz anları düşünmek çokça işinize yarayacaktır. Sağma işiniz bittikten sonra temiz bir mendille göğsünüzü silmelisiniz ki nemli kalmasın.
Eğer 2 defa sağacaksanız ilk sağmadan sonra biberonu ve aparatları yıkamanız gerekiyor bunun için de bir kap ve bir kurulama mendiline ihtiyacınız olabilir.
Sağdığınız sütleri süt saklama poşetlerine koyup eğer buzdolabı yoksa minik bir soğutucu ve buz kalıbı, buzdolabı var ise soğutucu ya da metal termos ile poşetinden çıkartmadan eve getirebilirsiniz. Bu sütleri büyük ihtimal ertesi gün vereceğiniz için, besin değerlerinin de kaybolmaması açısından tekrar dondurmanıza hiç gerek yok.



Ve son olarak; ruhsal olarak hiç bir zaman tam anlamıyla hazır olamayacaksınız bunu bilin. Tek üzülen, vicdan azabı çeken, ya da tam tersine aşırı derecede rahatlamış hisseden siz değilsiniz. Yalnız olmadığınızı unutmayın. Ne işe hemen döndüğünüz için daha az "iyi anne", ne de işi bırakıp bebeğinizle kalmayı tercih ettiğiniz için daha az "başarılı kadınsınız".

You Might Also Like

1 yorum

  1. Merhaba Esra hanım ☺️ Bakıcıyla bebegin alışma sureci min ne kadar olabilir. Çünkü şirketim anı bir kararla ise çağırdı (fazladan ücretsiz izin kullanıyordum ) 1 agustosda işbaşı yapacagım

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.